logo arges erp

Izrada i izdavanje računa je vjerojatno i najbitniji modul svake aplikacije za fiskalne račune. Izrada računa treba biti što je moguće brža i jednostavnija.

Tako se stavke na račun dodaju iz Kataloga proizvoda i usluga jednim klikom. Ako u katalogu nemate navedenu uslugu ili proizvod direktno iz modula za izdavanje računa istu možete dodati u Katalog usluga i proizvoda. 

Putem modela za odabir kupca koji je po zadanoj vrijednosti fizička osoba također, s liste Partnera, možete odabrati konkretnog Partnera. Ako ga nema na popisu tj. nije unesen u sustav vrlo lako ga se unosi opet direktno iz modula Računi. Računi se mogu uređivati do „zaključavanja“ nakon čega se mogu samo stornirati. 

Storno računa automatski generira „presliku“ računa koji se stornira sa Stavkama računa u negativnom predznaku. Naznaka da je to storno računa se podrazumijeva, a originalni račun mijenja boju u crvenu na listi računa kako biste jednostavno identificirali stornirane račune na pregledu popisa. Ukoliko je stornirani račun bio fiskaliziran, storno tog računa se također fiskalizira. Zbroj računa i storno računa uvijek treba biti 0,00 kuna. Prilikom storniranja računa je potrebno kao napomenu upisati razlog storniranja računa. 

Taj upit i polje za unos će također sustav odraditi za vas. U svakom trenutku na ekranu vam se prikazuju još neki relevantni podaci tipa trenutni broj računa, poslovni prostor, naplatni uređaj, način plaćanja, koji se također odabire prema gotovim predlošcima. 

Kao načini plaćanja u sustavu su ponuđeni gotovina i kartice, jednokratno ili na rate, te paypal koji se automatski fiskaliziraju. Osim ovih načina plaćanja tu su još i plaćanje na transakcijski račun, kompenzacija, cesija ili asignacija koje se po Zakonu o fiskalizaciji u prometu gotovinom ne fiskaliziraju. Također je moguće dodati dodatne načine plaćanja ako vaše poslovanje to zahtjeva. Računi koje zakonski nije potrebno fiskalizirati se također mogu fiskalizirati jednim klikom ako to situacija zbog nekih specifičnosti zahtjeva. Tu su naravno još i polja za dodatne unose tipa valute (dospijeća) plaćanja, unos datuma isporuke kao i polje za unos dodatne Napomene na račun. Za načine plaćanja koji zahtijevaju fiskalizaciju računa odmah kod izdavanja, računi se odmah i označavaju kao Plaćeni, no za ostale načine plaćanja korisnik po primitku uplate označava račun Plaćen-im. 

Zašto nam je ova funkcionalnost bitna? Prvo jer se označavanjem računa naplaćenim evidentira vrijeme naplate u svrhu obračuna zateznih kamata, a drugo jer kroz modul *Opomene" za nenaplaćene račune možete slati automatizirane opomene Partnerima putem e-maila te tako osjetno povećati naplativost svojih računa. Označavanjem računa naplaćenim opomene se automatski prestaju slati. U ovom sustavu je slijednost računa prema naplatnom uređaju pa shodno tome unutar sustava možete preuzeti Interni akt koji odgovara tome. 

*Modul Opomene nije dostupan u svim Paketima